Friday, May 22, 2009

Redtone = Cina = Tempat kerja aku

Semakin hari aku semakin bosan kerja kat sini. Semakin hari semakin aku sakit hati tgk budak Cina yg mengada2, berlagak pandai and sombong bodoh. Bosan aku dgn attitude depa. Bila kite minta info dari depa, depa buat bodoh ja. Kalau time depa nak info dari kite org Melayu yg ade beberapa kerat je ni, bukan main lembut lagi lidah depa. Lagi lembut dari gigi.

Paling aku x suka, boss pompuan aku yg sorang tu. Nak mengajar org, tapi die sendiri x leh jalan tegak lagi. Macam ketam betul. Ape la nasib aku ni kerja kat sini. Keliling aku semua Cina2 yg x sedar diri. Depa ingat depa Cina, depa besar.

Satu lagi yg aku x puas hati, gaji aku dgn budak2 Cina ni same rata jer. Tapi bebanan tugas aku lagi besar. Aku la kena buat accounts, aku jugak kena buat analysis, aku jugak la kena marah bila ade benda x kena. Lepas tu asal ade kerja adhoc je suruh aku buat. Ingat aku robot ka, tak de perasaan. C****a punya Cina.

Sebenarnye yang buat aku sakit hati hati ni sebab aku kena rush buat report before aku gi holiday kat Kelantan. Hampir2 trip aku kena cancel. Nampak gayanye 4hb June ni terpaksa la aku stay kat office sampai malam. Kesian la anak2 aku kena tinggal dgn babysitter. Bapak die mesti takkan amik selagi aku x balik. Aku betul2 tak suka kena kerja lebih masa ni, sebab aku dah tak entitle untuk claim OT. Rugi mase aku jer.

P/S: aku nak resign............................

1 comment:

Diriku said...

Dah resign belum? Post ni 2009....sekarang ape citer? Saje nak tau.... saya pun boring betul dgn perangai racist cina kat tempat kerja ni....menyesal aku mintak keje kat kompeni cina. Dekat tv diorang selalu bising kata government melayu racist, tapi kat industry diorang lagi racist dari government, tak sanggup dah ni... memang betul la org kata cina ni tamak haloba dan pentingkan diri sendiri...tak sanggup aku dah...