Tuesday, February 16, 2010

yang pergi takkan kembali

dah lama betul aku tak update blog ni, sejak arwah abah sakit, aku tak berkesempatan nak update. update yg lepas aku ada tulis nak balik kampung jenguk abah aku sakit, tapi doa untuk abah kembali sembuh ternyata tak termakbul. perjalanan hidup arwah abah terhenti pada jam 7.55 malam 8hb Feb 2010 setelah genap 10 hari abah terlantar di wad ICU, Hosp Pakar Putra Batu Pahat. tapi arwah sempat balik dan menghembuskan nafas terakhir di rumah sendiri depan isteri dan semua anak2 arwah.
pemergian arwah abah bagai mimpi. masih kedengaran gurau senda arwah. kami adik beradik gelarkan arwah penglipurlara. mana taknya, setiap kali kami sekeluarga berkumpul, ada saja cerita atau lagu ciptaan sendiri yg keluar dari mulut arwah. tapi walau macam mana pun, aku redha dengan pemergian arwah. pemergiannya dengan cara yang senang dan aku yakin arwah di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan dirahmati Allah.

p/s: Al-fatihah....

5 comments:

A.I.N said...

takziah arin, same2 kite doakan roh arwah dicucuri rahmat n ditempatkan dikalangan org yg beriman. aminn...

dieya said...

salam azrin, takziah to u n family. sama2 berdoa agar roh arwah dicucuri rahmat. be strong for your family, take care of yourself too ya.

azrin said...

NuZul: thanks, sama2 kite berdoa, insya'allah arwah ditempatkan dikalangan org2 beriman...

dieya: thanks, will be strong for my mom and family...

Azfaliza Abd Latif said...

takziah Arin.. sori sgt2 sbb baru tau..
Al-fatihah untuk arwah...

azrin said...

@Z: thanks, tak ramai yg tau, mase kat kg pun berokbeng sangat la lempap, nak update blog x bleh, nak online fb pun sangkut jer...