Tuesday, April 21, 2009

Cerita selepas pantang


Amir Mifdhal


Maziz dah Genap 2 bulan

Maziz dah 2 bulan, aku pun dah naik kerja. Hari pertama naik kerja, org yg back up kerja aku dah pass balik segala2 nye. Nak pengsan aku tgk semua benda dah tak terorganize macam masa aku buat. Blur Sekejap.

Tarik nafas panjang, aku ke pantry buat air milo. Ade tenaga sikit. Baru aku mula jumpa boss untuk ambik task2 baru aku. Bertambah lagi kerja aku walaupun gaji x bertambah. Ikut hati nak berenti je kerja jaga anak kat rumah. Tapi siapa pulak nak bayar loan rumah aku. Huhu.

Hari pertama Amir dan Maziz bersama2 kat rumah pengasuh. Amir being so protetive, sampaikan takde orang lain boleh sentuh Maziz. Cuma pengasuh yg die panggil "mak" saje yang boleh pegang. Kesian kakak-kakak yg lain nak pegang sikit pun tak boleh. Aku pulak kat office asyik teringat budak berdua tu. Sekejap2 aku call pengasuh tanyakan khabar Maziz, walaupun kerja aku berlambak. Amir dah biasa, so aku tau rutin die di rumah pengasuh. Apa lagi, tgk cartoon la.



P/S: Bila aku ade option nak berhenti kerja dan duduk rumah jaga anak?



1 comment:

Azfaliza Abd Latif said...

maziz mmg sebijik abg dia la..hehe