Tuesday, April 28, 2009

Dera

Selama ni aku selalu mengeluh, kata husband aku x banyak membantu aku layan kerenah anak la, kata die tak membantu kejra rumah la, komplen pasal die rajin keluar minum dgn kawan2 la, tapi hari ni, aku rase bertuah dapat husband aku. Walaupun die tak la seperfect mana tapi tak pernah die naik tangan ke badan aku.

Hari ni, aku menjadi pendengar setia, mendengar keluhan kawan sepejabatku yg menjadi mangsa suami. Lebih menakutkan anak2 juga menjadi mangsa. Selama ni aku anggapkan mereka pasangan bahagia. Sering ku katakan pada suamiku yg mereka adalah loving couple. Tak ku sangka, sang suami bermuka dua. Luar saja baik, dalam jahat sejahatnye. Aku tak boleh terima bila die mengangkat tangan memukul isteri.

Sebagai bukti kesam lebam ditunjukkan pada aku. Seram sejuk badan aku dibuatnye. Apala nak jadi dengan kaum adam sekarang. Isteri dah banyak membantu dari segi kewangan dan kudrat. Tapi masih menuntut yg bukan2. Masih nak memukul macam zaman jahiliah. Sungguh aku tak faham.

P/S: Suamiku, sungguh pun rumahtangga kite tak seindah mana, tapi aku masih bersyukur dengan kehidupan kite.

No comments: