Wednesday, September 9, 2009

kelam kelibut....

hidup aku sejak balik dari Penang ni mmg la sangat2 kelam kabut. dah le banyak kain baju yang tak berbasuh dan belipat. mood bulan puasa buat aku jadi lagi malas nak buat semua kerja2 rumah. last2 aku biar je baju tu tak berlipat sampai habis la baju2 yg dah berlipat kat dalam almari. ingat nak mulakan aktiviti mengemas rumah hari sabtu lepas, tapi en maziz demam la plak. asyik merengek je. mengangis sampai hilang suara. kesian aku tgk die. bapak die plak bila aku suruh bawak ke klinik, die suruh tunggu dulu. nak tunggu sampai bila aku pun tak tau. last2 isnin pagi die bawak jugak ke KPMC. balik dari KPMC, en maziz pun baik dari demam. pak pent kata, anak2 ni selagi parents tak keluar duit ubat selagi tu la die tak baik dr sakit. dah keluar berpuluh2 ringgit baru la baik. padahal kat rumah dah bagi pun ubat demam yg same mcm hospital bagi. entah la, aku malas nak komen. inilah dugaan bila ade anak.

ni nak cerita sikit apa doktor cakap pasal en maziz yg demam tu. doktor pesan kat aku:-
1. jgn bagi org dewasa/kanak2 lain cium en maziz - dah en maziz tu comel mesti la org lain nak cium.
2. sila sediakan 6 botol susu dirumah sendiri, dan 6 lagi botol susu dirumah babysitter - wah, sampai 12 botol untuk 1 anak.
3. rebus botol susu anak setiap hari - ni yg buat aku nak beli mesin sterilise ni.
tak pe la ye, en doktor, demi anak2 saya akan berkorban jiwa dan raga.

en amir plak makin ligat. sekarang ni die jadi semakin kepoh. apa aku ngan pak pent buat semua die nak ambik tau. kalau org telefon abah die, die pun sibuk nak cakap. ayat paling popular yg dia akan cakap "ini abg amir la". dengan semua org die cakap macam tu. cakap pasal abang amir ni, aku tgh risau pasal die ni. rashes die tak baik2 lagi. die dah tak boleh pakai pampers, tapi kalau aku x pakaikan die pampers waktu tidur, lencun lak tempat tidur nanti. mcm mana la aku nak buat ek?

p/s: aku masih x puas shopping raye nih....

No comments: