Thursday, September 3, 2009

suka suke...

aku tgh takde idea nak buh title ape, so, terima jelah title yg ade tuh. kami selamat sampai dr penang hari selasa lepas. penat sungguh rasenye badan aku. aku mmg suka pergi berjalan, tapi yg tak sukanye, bila balik dr berjalan2, aku mesti keletihan. mana taknye letih, layan anak, layan husband (wlaupun takde la layan sangat), dengan baju2 yg nak kena basuh lagi. isk, bila la aku nak ade maid nih. pak pent, sila jawab soalan ni ehhh.

alhamdulillah, anak2 aku dah baik dari segala macam penyakit yg depa hadapi baru2 ni. dah tak demam, tak selsema. cuma amir masih dgn rashes sikit2, itu pun sebab tangan die gatal nak menggaru. so, rashes tu tak baik2. cakap pasal amir, die ni banyak betul karenahnye. banyak idea nak kelentong aku. ade satu mlm tu, balik dr penang, die buat2 batuk bila minum susu, die bleh cakap kat aku, kalau die minum susu nanti die batuk, kalau batuk nanti die muntah. cheh, die ingat die bleh kelentong mama die ke? aku buat muka serius je bila die ckp macam tu (tapi dlm hati gelak besar dah), last2 die minum jugak susu tuh. tak jadi ape pun. amir2. jangan la belajar nak kelentong mama nih.

sibuk main helmet abah die, puting x tinggal ye...

senyuman menawan en maziz...

maziz lak dah pandai merangkak, ke hulu, ke hilir die jelajah mencari mainan nak dimasukkan dlm mulut die. sambil tu die tolong mama die mop lantai. haha, senang hidup mama, tak payah susah2 nak mop lantai (isk, lantai tu pun dah lama tak bermop). hari ni aku order food grinder, sebab nak start bagi maziz makan bubur nasi. so, next week aku kena la mula main masak2 diwaktu pagi.

p/s: bleh ke aku bangun pagi2 masak bubur??

No comments: