Thursday, August 27, 2009

berbuka puasa di luar.....

hari semlm aku ajak husband aku buka puasa kat luar. dah tak larat aku nak kemas dapur lepas buka puasa. so, balik kerja (ops, semlm aku MC), lepas husband aku balik kerja kami siap2, amik amir dari rumah babysitter dan terus menghala ke IOI. maziz kena tinggal ek, bukan apa, aku tak nak dedahkan die dgn public buat masa terdekat ni.

aku mmg dah ckp awal2 aku nak buka kat penang village. dah lama rasenye aku tak makan asam laksa kat situ. dah meleleh2 air liur aku bila mengenangkan asam laksa kat sana. sampai je apalagi, aku terus la order asam laksa kesukaan aku. kat sini je aku rase asam laksa yg sedap. kat tmpt lain kuah die tak sesedap kuah laksa kat sini. pak pent lak terkial2 nak order apa. tgk die duk terkial2 pilih menu apa nak makan, aku tinggalkan dua beranak tu. aku pegi KFC, tapau ayam goreng untuk amir pulak. itu je yg amir nak mkn buat mase skrg ni. aku plak bila die nak makan, itu dah merupakan satu kesyukuran buat aku. yelah amir ni susah nak makan. so, menu buka puasa hari semlm adalah....

asam laksa kegemaran aku....

ini plak untuk pak pent

ini plak untuk amir....

wajah2 kesayangan aku....

sedapnye dpt makan "chicken"....

lepas semua habis melantak, kami terus balik. sebab kesian pulka kat mziz yg kena tinggal tuh. mase aku amik dr rumah babysitter die macam meragam jer. macam dah paham2 jer erti kena tinggal. dan lebih menyedihkan pukul 2.30 pagi, aku rase kepala die panas. demam plak die. sedih plak hati aku tgk die. dah le kena tinggal, demam plak tuh. mase sahur die pun bangun same, tgk2 ade 2 bintat kat tangan die. tak sure la aku ape binatang yg gigit die. kalau aku dpt binatang yg gigit die tu, aku gigit binatang tu balik. pandai2 nak gigit anak org.

malam ni, kami sekeluarga akan balik ke utara. mmg dah tradisi kami. tahun ni turn raya kat johor, so, mase bulan puasa kami mesti balik penang untuk berpuasa bersama2 keluarga mertua aku. tapi malam ni kami akan terus ke perlis dulu, ke rumah mak sedara atau mak angkat husband aku, sabtu malam atau ahad pagi baru bertolak ke penang. so, cuti hujung minggu yg panjang ni akan di panjangkan lagi sampai hari selasa. penang, here i come.....

p/s: isk, teringat asam laksa la plak, meleleh air liur aku.... nafsu2....

2 comments:

Azfaliza Abd Latif said...

ish rasa macam nak tapau asam laksa penang village je petang ni..slurppp..err khusyuk benor pak pent ngadap pinggan..lapor sangat kot...

azrin said...

@z, ikut hati nak tapau benda ni hari2... ha'ah, pak pent dah kelaparan, itu yg khusyuk jer tuh.