Sunday, August 9, 2009

fire drill...

pagi ni ade fire drill kat office aku, IOI Business Park. pagi2 lagi dah suruh aku exercise turun tangga. nasib baik la cuma 4 tingkat. berpeluh jugak la ketiak aku turun tangga beramai2. sampai kat tempat yg dikhaskan untuk berkumpul aku tgk ah ramai dah yg ade kat situ. rupa2nye aku diantara yg lambat turun. ikut hati malas nak turun. nak menyorok dlm loker kat opis tu.

antara muka2 yg berpeluh turun tangga...

siap ade bomba....

tapi ikut pemikiran waras aku, fire drill ni tak patut diadakan hari ni. dah la sekarang ni tgh dlm process penularan wabak H1N1, buatnye aku dan yg lain2 tu terjangkit dgn wabak tu camner? siapa nak bertanggungjawab? bodoh jugak org yg organize fire drill ni, lansung tak pikir faktor kesihatan org2 awam yg berkerja dlm building ni.

dah la tu, ni update pasal anak2 aku plak. dua2 org tgh x sihat. amir kena rashes, alasan yg baik untuk suruh die berhenti pakai pampers. so, sabtu dan ahad aku x bagi die pakai pampers. mula2 nangis jugak die. tapi lama2 elok, aku tgk die dah bleh pegi toilet untuk buang air. so, kena tgk hari ni, camner babysitter aku nak handle die plak. maziz plak demam + selsema, ni demam pasal kena jab hari khamis lepas la ni. kesian maziz. asyik merengek jer. lagi plak die x suka makan ubat, asal makan ubat confirm die menangis. kena plak sedut hingus, lagi tambah kuat la die menangis.

p/s: aku tgh mood bershopping, tapi duit plak takde... cepat la bleh jual share, boleh proceed shopping....

No comments: