Wednesday, August 5, 2009

check up

pagi tadi aku ngan pak pent bawak maziz pegi klinik untuk cucuk. berat maziz hari ni 5.9kg, tinggi plak 64 cm. ringannye maziz. mase amir umur 6 bulan berat die dah 6.5kg. tapi maziz masih belum masuk 6 kg pun. kalau ikut pendapat aku berat maziz lambat naik sebab die tak cukup tidur macam abang die. amir dulu bleh tidur dari pukul 6 ptg sampai pukul 7 pagi. bangun pun cuma minum susu ja, itu pun mata tak buka pun, mulut je sibuk minum susu. maziz plak tak boleh tidur kalau abang die bising. mesti die pun sibuk nak tgk abang die main apa. alahai anak mama ni.

sampai tertidur maziz menunggu giliran


dua2 pun tidur ke?

update pasal amir plak, kami tgh cuba train amir supaya tak pakai pampers. tapi susah betul nak pujuk die supaya tak pakai pampers. die sanggup la menangis merengek nak pakai pampers. antara alasan die, nanti amir terkencing. pening kepala, mcm mana aku nak pujuk die dupaya tak pakai pampers ek? macam mana nak masuk sekolah kalau masih pakai pampers? semalam die kencing atas sofa, sabar je aku tgk. die plak boleh ketawa2 bila aku tanya die kenapa kencing atas sofa.

p/s: cabaran betul jadi ibu ni...

No comments: