Thursday, January 28, 2010

cerita gigi maziz

semalam petang mase aku ambik amir dgn maziz dari rumah babysitter, sempat jugak la aku layan cerita babysitter pasal anak2 aku (amalan aku tetiap hari, jadi polis tanya macam2 pasal anak aku). mcm biasa, amir dengan rayyan akan bergaduh (cerita yg sama tetiap hari). tapi hari ni ada tambahan cerita baru pasal maziz. sambil bercerita aku selak sikit bibir maziz, tetiba aku ternampak gigi ke-5 maziz. owh, dah tumbuh gigi lagi, patut la mamat tu asyik gigit die punya puting. nasib baik la aku x breastfeed lagikan, kalau tidak, tak dapat ku bayangkan apa akan terjadi.

cerita pasal tumbuh gigi, semlm maziz gigit belakang badan amir. terkejut jugak babysitter aku bila tiba2 jer amir berhenti main dan terjerit2 sakit. bila ditanya die kata "maziz gigit", dan bila ditengok tempat kena gigit, mmg betul ada bekas gigi maziz kat belakang badan amir. uish, kuat sungguh maziz menggigit. sampai lekat bekas gigi. tapi kan, walau macam mana pun amir ni kena gusti dengan maziz, die tetap takkan pukul adik die. paling kuat die akan nangis atau jerit suruh aku atau abah die ambik balik mainan atau apa saja yg maziz rampas dari die. tapi si maziz ni memang saje jer suka sakat abang die. benda paling die gemar ialah kacau amir minum susu dan ambik bantal busuk amir. pembuli rupanya maziz nih.

*********************************************

hari ni rezeki agak murah, officemate belanja makan, makan plak kat jaring, sunway. kalau aku tau la orang nak belanja makan, aku ambik ikan bakar, sup tulang, kerabu2 yang ada. macam la muat masuk dalam perut aku kan. tapi alhamdulillah la hari ni since org belanja kan. (shah, len kali kak rien belanja makan eh, bila agaknye tuh??)

p/s: hari ni ade berita gembira, tapi selagi belum confirm dengan document aku tak bleh nak share.... tungguuu.....

No comments: