Thursday, November 4, 2010

berbulu...

Ini bukan cerita pasal binatang berbulu atau manusia yg ade bulu atau apa2 bulu yg korang leh nampak dgn mata kepala korang. Hari ni berbulu gile mata aku tgk org yg takde kelayakan atau tidak layak tapi diiktiraf layak kerana org atasan adalah kawan baik. Arrgghhh, mmg celaka habis la.

Dari pagi sibuk suruh aku tolong die settlekan closing, eh, itu dah jadi kerja ko, masa aku buat dulu, aku la yg check sendiri. Kalau aku x tau aku pergi sana sini nak dptkan info, bukannya duduk kat kerusi aku dan harap info bergolek dtg kat aku. Ni aku tgk, die boleh je duduk kat kerusi tanya aku semua benda sampai aku rasa aku yg buat kerja tu.

The worst part bila dah ptg die tanya aku mana aku dpt huruf 'N' dan 'Y' dalam file tu. Aku cam pelik, apa yg hruf N apa yg hruf Y? Last2 bila aku pergi kat komputer die, aku tgk apa sebenarnya yg die nak tanya tu. Aku terus rasa nak gelak. Weh, apa cerita ko ni, kata senior exec, takkan la formula 'IF' ko x tau nak guna. Kot ye tak reti guna, kan aku dah letak formula tu kat situ, cuba la tgk betuk2 dan fahami. Beladiful betul la.

Aku x pernah jumpa org yg level mcm die tapi excel masih lagi x khatam. Mcm mana ko buat kerja selama ni? Aku dpt bayangkan, x lama lagi report2 yg aku usahakan selama 3 thn lebih kat RT akan musnah x lama lagi. Dah la file tu penuh dgn formula dan linkage yg berselirat. Argghh, x peduli la, bukan tanggungjawab aku lagi kan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

dieya said...

adoilaa.. sabo je kan.. takpe2 u r sooooo close to leaving all that! last day bila?