Monday, April 12, 2010

sangatlah penat...

ntah kenapa sejak hari khamis lepas, aku rase badan aku tersangatlah penat. aku lebih rela tidur dari tengok rancangan2 kegemaran aku kat tv, atau lipat baju yg dah membukit, atau kemas rumah yg dah berselerak. semalam pukul 9.30 aku dah angkut maziz masuk bilik dan alhamdulillah maziz pun tidur awal tanpa banyak ragam. so, aku pun ambil kesempatan tidur awal. rasenye dah lama aku bairkan amir tidur ngan pent. kesian plak bila dipikir2kan balik. tapi aku sangat lah tak larat, amir suka tidur lewat. bukan lewat sikit2 tau, ade kalanye pukul 2 pagi baru die tidur. aku pun tak tau la betapa tinggi nye energy level yg amir ada sampai die boleh tahan sampai pukul 2 pagi.

terasa sangat sejak maziz lahir, aku banyak abaikan amir. aku banyak lepaskan tanggungjawab melayan amir kepada pent. tapi ntah la, kenapa macam tu ek? aku pun tak reti nak explain. yang pasti aku dengan amir macam takde chemistry. boleh ke aku cakap macam tu? bukan takde niat dalam hati aku nak rapatkan diri dgn amir, cuma bila aku usaha aku rase aku tak setanding dgn pent yg sememangnye dah rapat dgn amir. eh, tapi jgn salah anggap, bukannye aku lansung x layan amir, cuma kurang berbanding pent.

humm... tinggalkan sekejap pasal hubungan aku dgn amir, nak cerita pasal kerenah amir ngan maziz. sebenarnye aku agak penat menjadi mama kepada 2 org anak yg tersangat la aktif. rumah dah mmg la aku biar tak berkemas, aku cuma akan kemas seminggu sekali, itu pun sekejap je rumah aku nampak kemas. lepas tu, 2 org budak itu akan sepahkan balik barang2 mainan depa. itu yg buat aku tersangat tidak larat melayan kerenah amir dgn maziz. apa perlu aku buat eh? terfikir jugak, patut ke aku ambik supplement untuk tingkatkan energy aku setanding dgn anak2 aku? mungkin aku patut consider choice ni....

lagi satu bab, kalau bawak depa berjalan pun aku tak larat. macam2 perangai timbul, adakah sebab depa jarang dpt keluar so depa buat perangai? atau aku yg tak pandai handle depa? apa yg perlu aku buat untuk kawan keaktifan depa mase keluar jalan2? macam mana aku nak attract depa untuk tidak buat hal dalam kereta? ish, banyak benda perlu aku belajar nih. so, apa lagi, jom google n bing?

p/s: tersangat la nervous... esok jawapan kepada persoalannye...jeng3x....

2 comments:

dieya said...

rin, take care of urself, makan supplements to increase ur energy level. i'm a strong believer in supplements coz aku sendiri makan tak teratur.. kejap lambat, kejap cepat.. yg masuk dlm perut pun selalunya kurang khasiat. so pada supplement laa i rely on good intake of nutritions.

as of now i'm taking B Complex (for energy & anti-stress), Vitamin C (supaya jarang selsema & skin cantik) and Evening Primrose Oil (supaya period teratur & awet muda). try lah!

azrin said...

thanks dieya for your advice, will try what you've recommended....