Monday, August 23, 2010

dugaan ALLAH...

hari yang agak stress untuk aku, kerja bertimbun2 buat aku agak lemas. mood berkerja agak kurang sebab menunggu surat yg belum kunjung tiba. lunch time yang sepatutnya aku x bleh ambik, aku ambik jugak untuk hari ni. bukan untuk lunch tapi untuk blog walking. dari satu blog ke satu blog, akhirnye aku singgah ke blog ni. sedih membaca nasib anak ini, terbit dalam fikiran aku, alangkah tabahnye si ibu. apa akan jadi jika aku merupakan org yang di uji Allah dgn ujian yg diberikan kepada ibu ini? apakah aku sekuat dan setabah ibu ini?

terdetik dlm hati, alangkah bertuah nye aku punya anak2 yang sihat. walaupun amir agak hyper, tidak mahu makan nasi, tapi alhamdulillah die masih sihat. maziz juga begitu, makan minum tidak jadi masalah baginye. syukur dengan nikmat yang tuhan kurniakan. kadang kala keadaan agak kelam kabut, bila anak2 terlampau aktif. berlari ke sana sini, "mengemas" rumah, melukis di tempat larangan. tapi aku kena sedar, itu adalah lumrah membesarkan anak2. ada masa kesabaran teruji. dan adakalanye kemarahan terlepas. tapi jauh di sudut hati, perasaan sayang dan defensive sangat menebal untuk anak2.

Thanks Allah for giving me such a great kids....

2 comments:

A.I.N said...

tabahnye diorg tu ye arin. mcm jugak adik2 nurul, mak kdg2 ilang sbr dgn perangai depa. Tp bersyukur, walaupun adik2 agak hyper, tp depa sempurna sifat. Alhamdullillah..

azrin said...

itu la, seharusnye la kite bersyukur...