Tuesday, August 10, 2010

selamat berpuasa...


malam tadi encik Penyimpan Mohor Besar Raja2 Melayu dah keluar tv, jadi hari ni kite umat islam kena la mula berpuasa. alhamdulillah, syukur aku pada Allah, masih ada kesempatan dan dikurnikan kesihatan untuk menunaikan ibadah puasa tahun ni. kalau cuti pun paham2 la sebabnye kan.

pagi tadi menu sahur ayam goreng kunyit dgn serunding daging. di meriahkan lagi dengan Maziz yg terjaga masa aku nak bangun masak. riuh rumah dengan suara die pukul 5 pagi tadi. nasib baik Amir x join sama. kalau tidak, mau berperang aku pagi2 subuh tu.

time2 bulan puasa ni, mula la jalan jem, terutama sekali mase nak pergi Pasar Ramadhan (PARAM). mau hilang sabar nak cari parking. lagi sekali hilang sabar bila bersesak dgn kaum bukan muslim sekali membeli belah kat PARAM. haish, menyebok jer. jadi, banyak2kan lah sabar eh.

2 comments:

dieya said...

selamat menyambut ramadhan to u and ur family! today operasi kutip ramadhan cards kat blog2 org. nnt esok aku tayang kad ko kat blog aku :-D

azrin said...

selamat menyambut ramadhan untuk u jugak... :)