Tuesday, August 3, 2010

isteri & ibu!

Isteri, pada nama mmg indah, tapi pengalaman menjadi isteri ade kala tidak la seindah namanya, bukan la aku tidak bahagia menjadi seorg isteri, tetapi ada kalanye tanggungjawab seorg isteri buat aku seolah2 serba salah dan ade masanye give up. Bukan apa, ade masa aku cuba jalankan tanggungjawab isteri, tapi ade masa seperti tidak dipandang. Atau aku je yg perasan seperti tidak dipandang. Ntah la, contohnye bila aku tak masak, ditanya kenapa tak masak, tapi bila masak tak makan dkt rumah pulak. Haish, penat tau masak. Masak ni bukan penat dr process memasak je, tapi dari nak pikir pasal menu, memikirkan bahan sampai la kena basuh semua periuk/lepas masak. Hummm.. Bukan apa sangat, cuma ade masa aku rase penat dgn semua tanggungjawab ni. Dear hubby, I need MAID.

Mama, panggilan terindah untuk diri aku dlm dunia ni. Title ni pun memberi seribu cabaran. Title mama, mmg indah tapi harus memikul tanggungjawab yg berat. Ade masa aku jadi kurang sabar bila dicabar dgn karenah anak2. Jadi tarzan mmg dah selalu. Mmg niat dihati tak nak marah anak2 tapi bila kesabaran dicabar ade masa terlepas jugak kemarahan. Bila dah marah, kesian pulak tgk muka anak2 kena marah. Haish... Mmg macam ni ke jadi ibu? Mcm mana la wanita2 yg punya anak lebih dari dua dan rapat2? Mesti kena banyak bersabar kan?

P/s: Ya Allah, berikan la aku kesabaran menempuhi segala dugaan dlm melaksanakan tanggungjawab aku.

No comments: