Sunday, November 8, 2009

padan muka aku....

padan muka aku, sape suh lambat2 ganti puasa. kan dah kena bayar fidyah. buat malu muka jer. sabtu lepas, aku pergi "Rumah Amal Limpahan Kasih" kat bandar bukit puchong. memula aku x tau jugak kat mana location rumah amal ni, tapi aku pernah nampak sign board die. dan kalau tak silap pernah masuk tv rumal amal ni. kami mulakan pencarian dengan menjejak signboard yg pernah kami nampak. punyalah jauh, signboard tu ada kat jalan belakang puchong ke shah alam dekat dgn tol puchong-shah alam. dari situ baru kami tau, rumah amal tu ada kat bandar bukit puchong. bila dah nak sampai tempat yg dituju, baru la kami perasan, rupa2nye, rumah amal tu dekat je dgn rumah baru kami. opposite kawasan rumah kami jer.

ni ler rumah amal tu.....

tekan2 loceng, x de org keluar lak....

penat bagi salam dan tekan loceng, x de sorang pun yg keluar dr rumah tuh. x de org ker? agak dlm 2-3 minit tekan loceng tapi x de org entertain kami, pak pent pun cuba call hp yg tertera kat board rumah amal tu. ada sorang lelaki jawab, rupa2nye wife die takut nak keluar sebab takde kebenaran suami. bila aku yg keluar dr kereta. baru la ada sorang perempuan muda keluar bukak pintu. dalam hati aku dah terdetik, "perempuan ni ke bini org yg jawab phone tadi? mudanye." mmg muda betul perempuan tu. tak tunggu lama, aku bagi je terus beras 10kg kat perempuan tu. lepas ni, aku kena mula bayar puasa sikit2. dah la puasa tahun lepas tak habis bayar, puasa tahun ni lagi kena ganti. huhu, banyak nye aku kena ganti.

dalam kereta aku kena tarbiah free, dari ustaz yg tak bertauliah, husband aku sendiri. jgn lupa ganti puasa. takkan la nak duk bayar fidyah tetiap tahun. lagi satu issue, betul al tindakan perempuan tadi, tak keluar rumah selagi suami tak izinkan. huhu, aku tak mintak izin ke kalau nak keluar? mana ade? selalu aku keluar ngan die jer. loyal ape, bini abg pent ni.

******************************************************

ahad pagi, hari bermalasan kat rumah. nama je hari bermalasan, tapi aku tetap jadi macam askar, berjalan mundar mandir dalam rumah. bukan jalan saja2 tau, kejap pegi buat susu, kejap pegi masak bubur, kejap aku pi gosok baju. tetap merupakan hari yg penat buat aku. hari bermalasan tu hanya pada nama jer.

lepas zuhor, kami keluar ke putrajaya, menghadirkan diri ke kenduri kahwin kawan husband aku yg merupakan client insurans die. makan best lak tu. hilang program diet aku. nak pulak acar buah die amat la sedap. aku tgk pak pent amik bukan main banyak lagi.


kali ni mama plak nak posing....

tak pasal2 terjebak ke swimming pool, gara2 pi kenduri kat Dewan Presint 9, PJ

geram jer maziz tgk abg die main air....

giliran maziz plak, bogel pun bogel la...

p/s: tak habis2 aku jadi kaunter pendengar masalah... dan masalah yg didengar tetap sama dari waktu ke waktu... masih x berubah, walau dah ditimpa masalah.

No comments: