Sunday, November 15, 2009

terjebak...

weekend bermula, maka bermula la langkah aku mengemas rumah, since sabtu pagi husband aku ade training insurance, so, maziz aku hantar ke rumah babysitter. baju yg dah bertimbun dalam bakul baju aku basuh, baju yg dah kering aku lipat, masak bubur untuk maziz (masak untuk maziz je hari tu, sebab aku malas nak masak lauk2 untuk kami), sapu sampai yg dah tebal seinci aku rase. belum sempat aku habis buat kerja2 tadi, babysitter aku dah hantar maziz balik. aku tgk jam dah pukul 12. uih, dah pukul 12, tapi kerja rumah masih tak beres.
pak pent jejak je rumah dalam pukul 2, aku terus mandi dan siap2 nak ke rumah kak long aku. weekend nite kat rumah die sebab aku nak tolong kerja rumah die serba sedikit. yelah kak long aku baru lepas operate buang hempedu selasa lepas. dah dapat imagine weekend yg memenatkan.

sebelum ke kajang, kami singgah putrajaya. jumpa az n kito. haa, bila cakap pasal az ni, mmg banyak info yg aku dapat dari die tentang renovate rumah, kitchen cabinet, wardrobe, kitchen appliances. thanks az, info hang tu buat aku lebih senang membuat decision sape yg patut aku ambik untuk kitchen cabinet dan wardrobe rumah kami. yg penting sekali pasal az, ada kemungkinan kami dapat grill free untuk rumah kami. hehe...

lepas jumpa couple tadi, kami terus menuju ke prima saujana, mula2 ke giant dulu, beli barang apa yg patut untuk rumah kakak aku. lepas beli barang2 dapur untuk kak long aku, kami ingat nak terus ke Unity Design, jumpa Patric yg design kitchen cabinet untuk rumah baru kami nanti. tapi, tak pasal2 terjebak dengan induction cooker. pandai budak2 sale depa ni, depa approach aku dengan hadiah percuma tapi dengan syarat aku kena isi form dulu, bila bukak hadiah percuma yg merupakan botol kaca untuk isi kicap atau sos (cantik jugak botol kaca percuma tu), depa suh aku bukak voucher yg disertakan dlm kotak hadiah tu. bukak2 je sampul surat, muncul la voucher yg bernilai RM1k. wah, makcik dah happy. sebab patutnye voucher yg dapat cuma akan bernilai RM100 hingga RM300. tapi aku plak dpt RM1k. mana tak happy. terus aku cakap ngan pak pent aku nak beli induction cooker. so hari tu, aku spent RM2,199 untuk induction cooker. depa bagi aku free non-stick pan bernilai RM800 (ntah betul ke tidak, harga kuali nih).

ini la rupa induction cooker tuh...

dah habis cerita induction cooker, depa suh plak aku tambah beli cooking ware depa, harga RM2,999. kalau aku beli cooking ware tu, depa bg percuma water purifier harga RM2,599. depa offer aku dua benda tu RM1,599. die ingat aku tokey cap duit ke, senang2 je nak kuar duit banyak tu. nasib la laki aku pandai menangkis. so, terselamat la duit aku. tapi, akhirnye aku dapat jumpa patric kejap je since maziz dah terlelap n hari pun dah nak maghrib.


cookware set yg depa suruh aku beli...


water system yg depa nak bg free....


p/s: mlm ahad tu aku x leh tido, memikirkan betul ke tindakan aku beli induction cooker tuh...

2 comments:

Azfaliza Abd Latif said...

ooo dpt grille pree ek.. takpe, bgtau pakteh pakpent, kalau dia buat cun umah aku nanti aku rekemen kat mber2 kito yg beli umah area situ plak.. hehe

azrin said...

haha, grill free pun, sikit je nanti die buat, untuk pintu ngan tingkap kat tingkat bawah jer...

ko rekeman, ko mintak la komisen...