Monday, March 8, 2010

Day1 @ REDtone Wimax Office, KK - episod 1

huhu... I'm alone, pagi tadi mase nak ke KLIA sempat cium je amir dgn maziz, tak leh nak gomol2 sebab depa tgh tido, kesian pulak nak kejutkan depa kul 5.30 pagi tu, yer, 5.30 pagi sebab flight aku kul 7.30 pagi. takde awal lagi ke? isk, kelat sungguh mata aku nak bangun pagi tadi. tak pernah dibuatnye aku bangun pukul 5.00 pagi semata2 nak pergi kerja.

kat airport plak, mcm berat hati jer nak tinggalkan pak pent, berat hati sebab kesian die kena jaga dua hero aku tak reti duduk diam tu. (mcm kapal karam la rumah bila aku balik nanti). pak pent pun cam berat hati jer nak lepas aku pegi, eceh, mcm lama jer aku nak outstesen, padahal 4 hari jer. 4 hari?? itu pun kire banyak hari dah tuh, mana aku pernah duk jauh2 ngan husband & anak2 aku. abah, I MISS U.... amir & maziz, Mama dah start rindu korang. uwaaaaa..... :((

touch down kat KK kul 10.15, kul 10.45 aku dah duk depan laptop start buat kerja, bukan ape, aku nak cepat siapkan kerja2 aku, nak pi menyelam sambil minum air. hehe.. project pertama ke Api-Api, nak terjah pasar ikan masin, pasar kraftangan dan pasar malam. tak lupa juga nak pi makan seafood. tapi confirm boring, sebab aku jalan sensorang.

lunch hari ni, makan soto ayam, yang aku panggil meehoon sup. dah nama dekat tempat orang, nama makanan confirm la lain. nasib baik ade liza, budak admin kat KK office, kalau tidak mati kutu la aku. sedap gak masakan depa, cuma sudah semestinye tak sama dengan selera semenanjung aku. isk, merepek meraban plak aku ni, aku nak siapkan kerja, sekejap lagi nak cabot pi check in kat promenade. nantikan episod seterusnye....

2 comments:

dieya said...

teringat dulu noly pernah kata dia tak jumpa laki sebulan tak heran pon, dia tak jumpa anak2 sehari dia yg demam! adoilaa.. dilema yer jadi working mum ni?

azrin said...

ha'ah, lebih terkenang bila hubby kata depa cari aku mase bangun tido, huhu...