Wednesday, March 10, 2010

Day1 @ REDtone Wimax Office, Kuching - episode 1

semalam aku terjah pasar ikan masin sekali lagi, angkut lagi sekotak segala macam sotong kering dan udang kering untuk family aku. borong gelang kristal untuk auntie nurul. tapi kali ni aku x tapau udang & sotong bakar dah. takut muntah plak tetiap hari nak makan benda yg sama. lepas siap shopping aku singgah secret recipe. tapi makan sorang2 buat aku x habis telan food aku.

pagi ni, pukul 6 pagi lagi aku dah bangun, cam semangat gile nak ke kuching. padahal aku dah puas tido, just imagine, dr kul 10 aku tido sampai la kul 6 pagi. tanpa ada gangguan kena bangun buat susu maziz. terasa mcm lebih tido la plak. lepas lepak2 atas katil sambil tgk cerita mengarut kat star movie, aku bergerak ke bilik air. siap2 kan diri, kemas barang2. (banyak barang org kirim dr barang aku). habis aku bersiap2 jam dah pukul 8. lepas check in terus ke KKIA, check in luggage dan breakfast. sangat boring breakfast aku pagi ni sebab aku dah mula rase bosan sebab alone.

touch down kat Kuching pukul 11.15, terus ke office dengan beg2 aku sekali. bukan setakat beg, tapi dengan kotak2 ikan masin & udang kering sekali. ptg nanti dah tempah Chong Mui bawak aku ke kampung gersik cari kek lapis. (pun orang kirim). nampak sangat aku x kisah nak beli untuk diri sendiri (ade la sikit2 buat syarat ade). kat kuching office tgh ada training, so happening sikit la. takde la bosan cam office kk. aku lak teruskan kerja mengaudit seperti diarahkan. tapi x la tercari2 mcm kat kk, sebab idea dah penuh dikepala. pengalaman dari kk office. hehe.

p/s: sambungan episode 2, hari esok....

2 comments:

dieya said...

untungnya dapat jalan2.. lucky u hv some free time utk tengok2 tempat org. zaman aku selalu duty travel dulu selalunya tengok luar tingkap hotel pun susah.. sadis sungguh tak dpt nak bersiar2.

hey i've tagged you! get it at my blog kay. buat tau jgn tak buat ;-)

azrin said...

huhu, internal audit of process flow jer, dah buat homework dari awal so x la kelam kabut, lgpun i'm in charge in product analysis, knowing the product is an advantage for this audit...